Jag är som en badboll med för lite luft i

Jag vill med dessa rader hälsa dig varmt välkommen till min blogg: MognaMamman. Här kommer jag att skriva om mina funderingar och äventyr kring livet som mamma vid 40+ och mitt stora intresse för snygg inredning, mode och lite sånt som jag tycker ger livet en guldkant.

Att bli mamma två månader innan 40-årsdagen var omvälvande. Den lilla jollrande skära klimpen som låg i min famn krävde plötsligt all min tid, kärlek och omvårdnad. Jag som var van vid att bara behöva tänka på mig själv och göra det jag kände för. Livet började minst sagt på ett nytt kapitel.

Jag som inte skulle ha några barn - livet var perfekt som det var. Jag kryper till korset och bekänner att jag har förvandlats från en karriärsinriktad, "projektledar"-person till en badboll med för lite luft i - jag är lika mjuk och rund utanpå som inuti. Här kommer jag att dela med mig av mina äventyr som "mogen" mamma och mitt nyfunna intresse - allt som kretsar kring barn.

Nu har det snart gått fyra månader sen min lilla son Neo föddes och han har utvecklats från en ständigt hungrig, sovande och bajsande liten varelse till en liten person som börjar upptäcka världen utanför "äta-sova-bajsa-bubblan". De senaste veckorna har Neo beundrat sina händer och sakta lärt sig att greppa saker. Sista veckan har han studerat sina fötter - jag kan bara ana vad som är på väg att ske...

Välkommen! 


Kommentarer
Postat av: petra

lycka till

2008-11-16 @ 15:11:12
URL: http://readysetgone.blogg.se/
Postat av: Helena/roomservice.blogg.se

Välkommen!

2008-11-16 @ 18:49:52
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: Mognamamman

Tack så mycket!!!

2008-11-20 @ 09:16:36
URL: http://mognamamman.blogg.se/
Postat av: litentanta

jättekul m fler "vuxna" föräldrar ute på nätet, överdoserad av framförallt de här unga töserna, 14-15 åringar som ståtar m sina rosa vagnar o 17-åriga pojkvänner ;-)



2008-11-30 @ 23:10:40
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0