Bangkok, Bombay eller kanske Kairo?


Foto: Egypten, januari 2007 av Pia på bloggen Mognamamman

I tisdags bokade vi resa till Hua Hin med två dagar i Bangkok. Resia i Eskilstuna, hade en engagerad säljare som ordnade så jag kunde byta bajsblöja på Neo inne på deras kontor. I avsaknad av ett skötbord la jag Neo på golvet och jag fick en fin Resiaplastpåse att lägga hans välfyllda blöja i. Perfekt service!

Först Thailand
Säljaren hade själv varit i Thailand två gånger med barn och tyckte att det var perfekt att åka med barn som ännu inte börjat gå - vilket är vår tanke också. Vi bokade Hua Hin med två dagar i Bangkok i början av vår treveckorsresa. Vi var jättelyckliga när vi åkte hem i bilen i novembermörkret till vårt lilla hus i skogen.

Lyckan var kort. Vi knäppte på TV:n och nyheterna basunerade ut hur demonstranter stoppat all trafik på Bangkoks flygplats. Snacka om gjädjedödare. Jag försökte skjuta bort mina besvikna känslor och hoppas på att alla stackars resenärer skulle slippa sitta allt för länge och vänta på sina hemresor.

..sen Indien...
Optimist som jag är sa jag till Pierre att "Världen är stor, det finns fler länder än Thailand". Min syster (som har massor med fina bilder från Indien på bloggen Room & Serve) har varit i Indien och Goa flera gånger. Jag sökte på internet hur det fungerar att resa till Goa med en 6 månaders bebis i januari. Jag fann nöjda småbarnsföräldrar vilka hade bra erfarenhet, både av sjukvård och semester med bebisar i Goa.

Snabbt, som vanligt, sökte jag reda på ett vettigt hotell till bra pris, bokade via internet och sen slängde vi oss i bilen till min syster för att få tips om Goa. Vilka vaccinationer behövs, sevärdheter, restauranger - vi gick igenom det mesta.

...eller kanske Egypten?
I morse hör jag på nyheterna att över 100 människor befaras ha omkommit i oroligheterna. Jag tror givetvis att det handlar om Bangkok tills jag hör nyhetsuppläsaren säga "Bombay".

Hur är det möjligt?

Skam den som ger sig. Jag bokar snabbt av Indien och söker på resor till Egypten. Jag har varit i både Hurgada och Sharm El Sheik tidigare. Fast...nu vågar jag inte boka. Tänk om det skulle hända något där också?

Jag får nog vänta och se vad som händer.

Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Jag skulle nog hålla fast vid Thailand för tror nog att flygplatsen garanterat är öppen igen i januari ;).



Annars så får ni väl flyga till Phuket istället ;).



Egypten låter inte alls lika roligt... jag har ju också varit där.



Håll i hatten så ska du se att det fixar sig!



Säger den obotlige optimisten ;)



Stor kram

2008-11-27 @ 10:27:27
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Och förresten!!! Ge tusan att boka någonting utomlands tills allt lugnar ner sig. Det känns som ni åker fram med en blåslampa, land för land... skrattar



Kram

2008-11-27 @ 21:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0