Jag är effektivt disträ

Jag får inte igång TV:n. Fjärrkontrollen till dekodern är borta. Då kan man inte titta på TV. Jag har letar överallt men jag kan inte hitta den. Jag har till och med kollat i kylskåpet men den finns inte där heller. Vad konstigt det känns. Det är alldeles tyst i huset. Jag blir lite...rastlös. Jag är van att ha TV:n på - alltid. Jag tittar inte så mycket på den men den är skön att ha som sällskap. Om jag hör något intressant så brukar jag springa fram och titta på den.

En gång la jag fjärrkontrollen i kylskåpet. En annan gång i smutstvätten. Man kan nog tro att jag är lite disträ men jag tror inte att det beror på att jag inte skulle ha allt inkopplat i hjärnkontoret. Jag tror att det beror på att jag är så förbannat effektiv - alltid.

Kattmat och handfat
När jag går förbi tvättstugan passar jag på att slänga i en tvätt - när jag ändå går förbi - och passar samtidigt på att kolla om katterna har mat i sina skålar (deras skålar står i tvättstugan). När jag ändå fyller på vatten i katternas vattenskål så ser jag till att torka av handfatet, locket på toastolen och rätta till handdukarna på krokarna.


Sortering till rabattkuponger
När jag sitter vid datorn passar jag på att rensa skrivbordet från alla papper. Och när jag ändå är igång med att plocka bort alla papper hamnar jag i läget att jag behöver sortera upp allt i olika travar: Pierres företagspapper, Neos papper, mina papper. Och mina papper är inte att leka med - jag har många papperskategorier. Blogg, idéer till eget företag, bra tips om resor, tips på bra resevagnar, rabattkuponger från Libero, Babyproffsen och Coop. ICA har ju börjat med rabattkuponger utifrån vad man handlar mest av. De rabattkupongerna får inte plats i plånboken så de hamnar oftast onyttjade - på skrivbordet.

Nu har jag fyllt på kattmat, tvättat handfatet, rensat kuponger och hann till och med installera en uppdatering i Windows till min laptop.

Men vart tog den där fjärrkontrollen vägen?

Kommentarer
Postat av: Dubbelörnen

Tänk vad jag känner igen mig. Har letat efter kameran i flera timmar i morse. När jag sedan fann den så tog det inte många sekunder förrän den var borta igen!! För samtidigt skulle jag ju ta med mig både det ena o andra o så skulle jag ändå rätta til den där mattan o vips så var kameran borta igen ;).



Kan man inte sätta en signal på prylen, fjärrkontroll, kameror o annat. Sedan trycker man bara på en display med produktbild o så vips piper det där man lämnade grejen. Telefoner tillhör ju det där enklare att hitta. Dem kan man ju ändå ringa atill.



Kolla frysen, där la jag min telefon en gång ;).



Det där rabattnygrejset fr ICA behöver du inga kuponger till. De finns redan på ditt kort så när du handlar får du automatiskt rabatten. Fiffigt va?? skrattar



Kram

2008-11-28 @ 11:55:27
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: Viktoria

Hihi! Igenkänningsfaktorn är HÖG! Exakt så gör jag och sen gör jag inte det jag egentligen skulle ha gjort.

2008-11-30 @ 23:39:10
URL: http://totoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0