Min pepparkaksgubbe

Foto: Pia på bloggen MognaMamman


I morgon är det Lucia och Neo och jag har förberett dagen med hans pepparkaksgubbe-look. Tyvärr är han inte lika förtjust i sin pepparkasdress. När jag fotade dessa bilder var han mest förvånad över sin mamma som bullade upp honom mot kuddarna i sängen och sprang omkring och tjöt: "Du är så söööt!" Usch, stackars barn.

Jag hade många bestämda uppfattningar innan jag fick barn. Du kanske känner igen: "När jag får barn ska mina barn sitta still vid matbordet" eller "När jag får barn ska jag prata vuxenspråk med dem när de är bebisar - va töntigt att låta som en bebis, då lär de sig aldrig att tala". Eller kanske: "När jag får barn vägrar jag att sänka volymen på TV:n när de sover - de får anpassa sig efter mig". 

Du kan ju räkna ut vad jag gör...

Jag trodde heller aldrig att jag skulle bli en av de där jobbigt hysteriska mammorna som tycker att sitt eget barn är så bedårande i alla lägen och då vill att alla i omgivningen ska fascineras på samma sätt. Jag har väl inte gått så långt - än. Men jag erkänner att jag hade en stor lust att ta en mumsbit av Neo som pepparkaka eftersom han är så söt!


Kommentarer
Postat av: Ewa

Ååå villket tööööt liten pepparkaka!



Ja, vi har ju precis gjort detsamma. Dotterns lilla pepparkaka var dock bara tre veckor vid fotograferingen. Men vi höll på precis likadant här. Hon såg mest ut som -men ta av mig hatten dårå!! För att inte tala om den franska delen av släkten som inte alls förstår det här med pepparkakslooken :)).



Jaa,det är en heeel massa tänk som ändras när ens barn föds....även när ens barnbarn föds och det tänkte inte jag på innan...:/



Helg hälsningar!

2008-12-12 @ 17:50:19
URL: http://detstoraidetlilla.blogspot.com/
Postat av: Dubbelörnen

VADDÅ INTE PRATA BARNSPRÅK??!!! Varför skulle man inte få göra det??



Jag pratar precis som jag vill med min gullplutt Neo o förresten så blev det en fin goding av min 18-åriga son, trots fruktansvärt massa barnspråk... fortfarande asg



Kram

2008-12-12 @ 23:56:22
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: Dubbelörnen

Kikar in för att önska er alla en skön o mysig julhelg!



Varma kramar

2008-12-25 @ 09:22:10
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com
Postat av: Susanne

Vilken liten söt pepparkaksgubbe du har. :)

Känner igen det där med alla ambitioner och bestämda uppfattningar. Jag har alltid haft dom men vi får väl se hur det blir. Hihi! Väntar mitt första barn i april och då får jag antagligen igen för tidigare åsikter om andras uppfostran och mina egna högtflygande planer blir säkert inte lätta att efterleva. ;)

God fortsättning!

2008-12-28 @ 13:23:21
URL: http://cocosflinga.wordpress.com/
Postat av: madde

kanske skulle lyxa till det med en bling bling musler

2009-03-07 @ 02:04:02
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Bli medlem här: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-03-07 @ 02:11:49
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!

Jag vill rekommendera en barnbutik, Babytown på Fleminggatan 95, Kungsholmen. Den ligger ca 100 meter från Västermalmsgallerian! De erbjuder schyssta kvalitetsprodukter allt i från vagnar, kläder, leksaker, babytillbehör m.m. Titta in vettja.. :)

2009-03-23 @ 16:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0