Bloom Fresco - frestar mina sinnen


Foto: Bloombaby/Fresco

Bloombabys äggformade stol kittlar mina sinnen - snygg form, klara och rena färger och flera funktioner. Stolen kan användas från nyfödd till skolålder, max 36 kg. Jag blir helt konstig när jag tittar på den.

Visst är det härligt när man blir helt pirrig i kroppen när man ser något snyggt? Stolen Fresco får min kropp att pirra till. Det är något coolt över denna stol som gör att jag riktigt kan se hur den står i mitt kök och glänser upp tillvaron i decemberrusket.

Priset? Går loss på lite över tre tusenlappar. Men för den som vill ha en cool barnstol spelar väl priset ingen roll för en stol som Fresco - frestande för alla trendiga småbarnsföräldrar. Stolen Fresco tas fram av Bloombaby och finns i välsorterade barnbutiker.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Sjutton också att den är så dyr, skulle passa fint till lila barnbarnet :)! Håller med -den kittlar sinnena! Och verkar så bra eftersom man kan använda den länge.

2008-12-02 @ 19:31:33
URL: http://detstoraidetlilla.blogspot.com/
Postat av: Viktoria

Ahh supercool! Å inte allt för dyr ändå med tanke på att man kan använda den så pass länge. Vad går en tripptrapp loss på?

2008-12-02 @ 21:30:21
URL: http://totoria.blogg.se/
Postat av: Mognamamman

Ja - visst är den snygg! "Smakar det så kostar det", eller var man nu brukar säga. För dyr för min plånbok men jag njuter på avstånd.



Oj, TrippTrapp..., ingen aning. Kan tänka mig kring tusenlappen beroende på fabrikat. Vi har IKEAS i plast för 200kr inklusive uppblåsbar dyna nu medan Neo lär sig att sitta. Den blir sedan en extrastol som är smidig att ta med när man är bortbjuden till folk som inte har barnstolar. Får se vilken stol vi satsar på som "ordinare". Någon som har tips?

2008-12-03 @ 06:57:39
URL: http://mognamamman.blogg.se/
Postat av: Ewa

Min erfarenhet från jobbet på förskola är att tripp trapp är lite för breda. Tar för mycket plats. Jag tror att det finns smidigare varianter som inte är så breda. Vi använde en hokusbokus till barnen (då för länge sen när de var små) det var en bra och stadig matstol som kunde bli gungbil med ratt eller bord med sittplats. Numera finns det ju pinnstolar med extra höga ben för barnen att sitta på när de vuxit ur barnmatstolen. Tror nästan att det är bättre och ger mer plats kring matbordet.

2008-12-03 @ 08:12:41
URL: http://detstoraidetlilla.blogspot.com/
Postat av: Linda

Ja nu blev jag imponert! Så utolig snygg!! Var inne på deres hemsida og så på katalogen. Utolig mye flotte produkter.

Om man tenker seg at man kan bruke den fra 0-36 kg, så er det ganske imponerende. Og for alle de årene koster det ikke mye penger i måneden. Og kan den gå i arv, at man får flere barn så er det da en god investering. Kanskeje vanskelig å arve når den er fra 0-36 kg men....

men uansett utolig töff!

2008-12-06 @ 20:18:46
URL: http://dar.blogg.se/
Postat av: Mognamamman

Ja, det är sant. Man får slå ut kostnaden på längre tid - inte alla stolar som kan användas från nyfödd upp till 36 kg! :)

Pinnstol med höga ben - det blir något sånt för oss. Vårt kök är ganska litet så både Tripp trapp och Bloom Fresco är lite för stora. Ska titta efter Hokusbokus - verkar himla smart! Om den inte är för stor. Tack för kommentarerna!!! Behöver tips - fast jag är 40 så är allt med barn helt nytt för mig! :)

2008-12-07 @ 08:43:24
URL: http://mognamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0